Tuesday, May 3, 2011

tak siap

dugaan datang dan pergi
supaye mengingat diri siapa
supaye rapat pada yang ESA
hari yang diriwayatkan oleh junjungan besar
hampir merapati dari masa ke masa

tetapi kenapa
aku masih lalai
kenapa
aku masih meragui
kenapa
aku masih tidak mengakui
kenapa
aku begini

jangan tiba masanya
aku menyesal
kerana tidak mnyedari lebih awal
aku menyesal
tidak menyiapkan diri terhadapnya

ya Allah swt, lindungilah kami daripada dugaan yang bakal dihadapi kami kelak.. peliharalah kami daripada kesesatan didunia dan sentiasa berada pada landasan sebenar iaitu agamaMu...
kembalikan kami jika kami tersesat...sesunguhnya kami manusia yang lemah dari segala hal...
AMIN

siapkah aku hari ini...
siapkah aku hari esok...
siapkah aku akan datang...
fikir fikirkan lah...



No comments: