Friday, May 4, 2012

kemanisan dan keindahan

indahnya hidup bila kita dijalan Allah swt.
bila kita mengikut perintah-NYA dan meninggalkan larangan-NYA.
ujian menjadikan kita tabah.
zikrullah menjadi kekuatan.
kata2 nasihat, hikmah, pengajaran dalam Al-Quran menjadi penunjuk jalan ke arah yang lebih diredhai..

"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya.."
[2:286]- from farahinlee's blog

kita tak sedar banyak rahmat dan kurniaan yang kita peroleh dan sepatutnya kita perlu bersyukur tapi sebaliknya yang berlaku, kita merungut, berduka dan putus ase bila tuhan beri kita sedikit je ujian atas kita. 

kenape perlu aku down, aku sedih dengan kate2 daripade hamba Allah swt yang agak sinikal dan pedih nih. sepatutnya aku perlu bangkit menjadi lebih baik dan lebih better dan paling penting berdoa kepada-NYA supaye perjalanan yang kulalui menjadi mudah dan diredhai..

dengan apa yang Allah swt dah kurniakan kepade aku sepanjang hidup nih aku patut bersyukur..ttak perlu berduka dan sedih...

ia menjadi indah dan manis bila Allah swt berade disisi kita dan dengan itu kita pon perlulah sentiase berade disisi-NYA juge...

semoga kita sentiase berade dijalan yang diredhai oleh-NYA..insya-Allah..

No comments: