Saturday, March 9, 2013

dulu

dulu, perkara yang lama berlalu
pahit, tapi menjadi kekuatan dan pelajaran
tapi, kenapa air mata tetap mengalir bile satu situasi tu mengenangkan kisah lalu
trauma, jauh dari dalam hati adakah ia masih menyakitkan?
sakit, air mata mengalir tanpa henti bile terkenang kembali kejadian tu

mungkin tak pernah akan hilang perasaan trauma ni dlm diri
tp yang pasti hanya ak sorang yang patut tangani
ingat Allah swt jadikan segala peristiwa berhikmah
mungkin aku tidak seperti aku sekarang jika aku tak harungi kejadian tu
mungkin aku tidak seperti aku sekarang yang ceria dan terima segala yang telah berlalu
mungkin keadaan peristiwa tu masih sakit dan memberi kesan parut dalam diri
tapi insyaAllah dengan parut ini aku sentiasa mengingati maha pencipta yang sentiasa memberikan yang terbaik untuk aku
dengan parut ini aku lebih menghargai segala ikatan
dengan Allah swt, dengan pesuruhNYA, keluarga, sahabat, umat islam serta hidupan

No comments: