Tuesday, January 28, 2014

cherish Allah swt bless and spread the love

dulu..ni citer dulu...mase aku rasa aku sorang..masa aku kecik...masa aku tatau macam mana nak approach orang...bila aku kene kutuk kene pijak dengan kawan sendiri...dorang buat aku rasa aku patut isolate diri aku..sebab aku rasa aku ni tak guna sebab tu aku rasa dorang buat aku macam tu...

dendam...teka lah...masa aku darjah satu aku da blaja ape tu dendam...haha..bajet hebat je kan..sebab kawan baik aku pijak aku..pastu beramai2 plak tu pijak aku lepas tu...memang hidup aku loser time tu..nak cerita dekat keluarga..haha buat kene gelak je..itu yang aku pikir...dorang pon bz..aku takut aku kene mara kalo aku bitau dorang...sebab dorang pon sibuk dengan kerja..dorang kerja pon utk keluarga gak...perlu ke nak tambah kan beban dorang kan...cerita kat adik beradik..ahaha...umur kami jauh...lagi la aku rasa aku akan kene mara...ahahah...itu je aku pikir..kalo aku bitau orang aku akan menyusahkan orang...

sampai satu tahap aku rasa aku sorang2...

and aku pk mende paling worst yang aku penah pk...kalau aku ade penyakit yang buat aku xde kat dunia ni kan best..lagipon aku fikir semua living in content walaupon takde aku...bodohkan aku...aku macam mencabar kuasa tuhan...aku macam deny hidup aku..deny kewujudan aku...padahal kesihatan tu rezeki yang patut kita as manusia cherish dan gunakan sebaik mungkin...kenapalah aku boleh terpk senegatif tu mase kecik...da la mase kecik..umur yang aku rasa budak takkan la nak pk mende2 berat selain main...padahal orang yang sakit tu seboleh boleh usaha semampu boleh pk sepositif boleh untuk dorang kembali sihat...

kita yang sihat ni, time sihat ni, macam2 impian kita boleh buat...antare kita nak atau xnak...antara kita rajin atau tak, antara kita percaye atau x and antara kita usaha atau tak...masa hidup ni patut kita tak sia siakan...hidup ni la platform kita utk capai apa2 yang kita boleh kecapi sama ada dunia mahupun akhirat...

tapi kita yang sihat ni slalunya buta...buta nak lihat semua ni..buta sebab kita tamak..kita nak lebih..kita sibuk pk mende melangit sampai tanah pon tak nampak..cuba pk balik kalo macam tu...ape sibuk yang kita kejar? ape sebenarnye yang patut kita kecapi?

aku pon antare manusia tu, kadang alpa dengan semua ni...alpa ngan rezeki kesihatan yang Allah swt bagi...underestimate the bless that always been given to me all this years...kesihatan...kehidupan...itu yang paling berharga...lagi berharga biler kesihatan dan kehidupan bila dapat dikongsikan dengan ayah dan ibu yang masih ada kat dunia ni kan...kebahagiaan..aku harap bahagia yang sampai ke syurga...

tu la...yang penting hidup ni, dengan kesihatan yang Allah swt da beri ni...cherish la...dan kalo boleh spread the love...membenci dan being judgemental tu kalo boleh elakkan la...aku tau semua tak sempurna...even aku..tapi kalau kita boleh ubah sikit2 apa salahnya kan...step by step..jadi orang yang positif..untuk diri juga utk orang sekeliling...pastu capai apa yang patut capai dan yang pasti seimbang dunia dan akhirat...

juga biar hidup ni kita jadi kekuatan untuk diri kita dan untuk yang memerlukan sama ada keluarga, sahabat, kawan, hidupan lain macam air ke tanah ke binatang ke..yang pasti spread the love...in shaa Allah...

No comments: