Friday, May 2, 2014

ke-hilang-an

hidup memang unpredictable
u will never know what will happen next
tengah in the middle of spending ur normal life
suddenly kau kehilangan
just like that

aku sebenarnye manusia
yang takut akan kehilangan
but actually sape je suka kehilangan kan
dan sape je ready dengan kehilangan
aku perhaps tak pernah ready akan kehilangan
kehilangan lagi2 yang aku cherish and sayang

kalo kau ade dalam sebahagian hati aku
tak kire la kau manusia ataupun binatang..              
asalkan kau aku sayang memang susa aku nak lepaskan kau..
kalo memang aku perlu lepaskan kau untuk kebaikan aku or kau or bersama
aku akan kuatkan hati untuk lepaskan
even dalam hati aku rasa hanya tuhan je tau betape mess up nyer perasaan aku
tapi sebab ego perhaps, aku survive secara luaran..
kadang aku in denial jugak la aku survive luaran..
no matter how outgoing n cheerful I am but inside me, x de la seoutgoing yang semua sangkakan..
masa je yg boleh buat aku blaja untuk terima kenyataan n perhaps move on..
but u know what, aku memang move on but kalo ko penah ade dalam sebahagian aku
u will be remember sampai nafas terakhir
perhaps i think till eternity..
yap, true story..

manusia dan kucing dah macam family dalam hidup aku...
kalo hilang antara ni aku memang mess up dalaman...
mess up as in pain hurt and sometime aku boleh menangis
lagi sakit menangis dalam hati
ha unik kan tapi gile perit
hakikat luaran tak pena same dengan dalaman
Allah swt tarik sikit je nikmat and Im going insane like hell
memang aku perlukan masa untuk terima and move on..

but bila pk balik kadang bila nikmat ditarik kita menggelabah
kite realize tak seblum nikmat ni ditarik apa yang kita lakukan dengan nikmat tu
are we appreciate it or just anggap nothing will happen and selesa dengan nikmat tu
boleh kate take for granted bile ade depan mata
cherish la apa aje yang kite sayang
u will never know what will happen tomorrow
whether masa untuk mereka dipanggil
atau masa kita untuk dipanggil
just appreciate more
and less complain...
may Allah swt bless u always...


No comments: