Saturday, May 17, 2014

ke keliru an

random thought that hit me today
pasal keliru,
pasal confuse,

banyak kejadian nowadays yang mengelirukan,
sebab aku diajar salah tetap salah,
walau niat kau baik,
this random thought datang, bila
ade video meng 'orchestra'  kan ayat Al-Quran,
ayat Al-Quran suppose to be suci,
bila da wat camtu,
bukan rude ke macam tu?

I'm not being old skool ke apa,
tak pernah pulak aku belajar muzik dan Al-Quran boleh disatukan,
takda sebenarnya dalam lifestyle Islam dua tu disatukan,
aku diajar kita boleh layan muzik tapi jangan sampai muzik lalaikan kita,
dan dekatkan diri dengan Al-Quran,
selalu bacanya,
bukan satukan muzik n Al-Quran,
itu bukan sebab ikut zaman ke apa kan?
Islam ni suci tak perlu nak ikut zaman,
in fact Islam itself tak penah lapuk dek zaman,
ia menjangkaui zaman.

aku just keliru dengan pemikiran dorang?
apa yang mereka fikir untuk buat apa yang dorang buat tu,
aku benci idea dorang tu,

but tu la, skarang ni, nak hidup dalam 'dunia sekarang',
banyak dugaan,
orang zaman skarang makin kreatif,
kreatif tak salah tapi ade landasan,
terlalu kreatif sampai takda landasan pon susa,
yang penting pokok pangkal,
hati ni mesti kuat,
I admit sometime aku pon rasa macam nak eh eh tersasar,
idea yang datang macam eh eh terlalu mainstream,
ikutkan sangat dengan idea dunia,
mainstream dunia orang kater,
kadang macam nak tampar gak diri,
pokok pangkal hati kan,
kembali dekat basic kita as orang yang beragama ISLAM.

I'm nobody...aku blog topik ni bkan sbb aku orang yang lebih ilmunya pasal agama, aku ni masih agak jauh dan masih lagi belajar dan belajar....In fact I did this blog to remind myself and maybe share some thought or my two cent that perhaps boleh jadi ilmu...maybe dari sini aku boleh dapat ilmu...

so yang pasti pokok pangkal ingat balik:-

basic diri sebagai manusia ISLAM
semoga kita semua berada dalam blessing Allah swt dan jalanNYA



No comments: