Monday, December 7, 2015

cemburu

kadang aku cemburu dengan orang yang sentiasa positif dan ceria,
tenangnya engkau bilamana dugaan datang menerpa,
gembiranya engkau bilamana seribu duka menyerbu tiba,
selesanya engkau dengan diri sendiri hakikatnya beban yang dipikul besarnya ..
aku tau kau ade mase bilemane kau sedih dan duka,
tapi kau berjaye untuk duka tidak hilangkn diri kau yang gembira,
kau berjaye buat ape yang aku x mampu buat dengan bershaja,
cemburu aku kerana aku tak sekuat mane,
sedang aku cube untuk jadik sepertinya,
tapi dalaman aku rebah jatuh tak berdaye..
cemburunya cemburunya....

tetapi setiap orang lain cerita,
nak taknak kene kuat untuk teruskan jua,
teruskan hidup yang sementare,
sambil berbakti pada tuhan juga manusia,
yang mane terdaye,
yang penting selagi bernyawa,
selagi bernyawa sahaje kau mampu lakukan semuanya..

yang penting jangan mengalah...hamdya farhana...
yang penting jangan mengalah...semua saudara seagamaku
yang penting jangan mengalah....

may Allah swt bless us always...

terima kasih atas kehidupan yang terbaik...memberi contoh terbaik...tenanglah semua umat manusia di alam sane...semoga Allah swt memberi rahmat dan permudahkan segala urusan semua disana...samada yang aku pernah mengenali secare zahirnya juga secare ceritanya...yang pasti kalian beri aku kekuatan....terima kasih....

No comments: