Friday, September 4, 2009

reminder and confession of ordinary human being

kuasa, pengaruh
adakah 2 nih boleh jadikan seseorang tuh buta hati??....
pelik tp ni la yang slalu berlaku..

pengaruh..
ada apa dengan pengaruh??...
pengaruh org utk menjadikan seseorang itu menindas org lain..
dengan menindas org lain menjadikan mereka sangat berkuasa...
adakah sebab skarang akhir zaman wujudnya org2 mcm nih??...
harap tuhan tidak terbalikkan hati aku untuk jadi seperti ini...
apa yang kita nak wat mesti fikir panjang....sebelum menindas org kite harus pk adakah kita cukup sempurna untk menindas org...nape x kte lakukan sebaliknye...nape kite mesti kutuk org??selain kutuk nape kite x menolong??bukan ke lumrah kite sepatutnya menolong antare satu same lain....ataupun segale kebaikan dah ditelan dek zaman...manusia lebih berani melakukan kesalahn bile akhir zaman???byk btol persoalan yang rsnyer jawapan ade tapi aplikasinye tiade...
ingat dan ingat bahawa kite boleh bile2 mase je berade diatas atas kehendak-NYA dan berada dibawah atas kehendak-NYA...kalo x jadi kat kite, mungkin akan jadik kat keturunan kite...wat goes around comes around...so setiap apa yang kita lakukan mestilah beringat dan berfikiran panjang sebab hidup kat dunie nih semetare dan pinjaman semata-mata...

sedarlah ak yang ak nih manusia biase yang lemah...jika ade keistimewaan kat dri nih hanya lah pinjaman dan ia hanya kenikmatan yang hanye sementara....

2 comments:

~snowhow~ said...

wow,
nganjeng ke bukan?
kn terbc ngn org yg bekaetan lak kn..
guano ni??

hamdya said...

alamak...ak tak perasan betul la ak nih...heii...nak wat guane...ak lpe..tp ini reminder utk sme org yang bergelar manusia...even ak sendiri..kan kan....ngeee~~