Friday, June 27, 2014

question pop into my head

sampai skarang aku kalah dengan topic 'perasaan manusia'...am i immature enough for overly think topic ni...aku over think pasal perasaan mostly dekat orang yang rapat dengan aku...sampai satu tahap aku jadik risau and worst hopeless kalau aku x ley nak bantu...

"kenapa dia macam tu?" "die offend dengan aku ke?" "die ade masalah besar yang happen kat dia ke?"

soalan2 ni keep on muncul dalam kepale aku once aku nampak orang yg rapat dengan aku lain...bile kite rapat dengan orang kite senang detect whether he or she tengah tak berape nak ok...but how i react towards it...memang smpi skarang aku kalah...senang citer aku akan rse hopeless nak mam***....am i senang sgt attach dengan orang smpi mcm ni...what happen to u will affect me too...i will eagerly wanna help tapi the problem is

"what action should i do?" "apa yang aku boleh buat untuk dia feel better?"

dulu aku kalah dengan semua ni...aku akan rase hopeless aku akan overly think and at some point aku pikir mende yang aku tak sepatutnya pikir..my mess up head kalo da negative die akan jadik negative yang amat which is sangat bahaya..dulu aku terlalu attach dengan orang sampai buat orang rimas agaknye...dengan apa yang jadik dulu, aku still tatau macam mane nak handle situation macam ni...guess that, i am that stupid...

personaliti aku ni quite x dijangke..aku ceria, aku bubbly tp aku bukan bubbly all the time..which certain point kalo aku tbe2 banyak negative dalam otak i will be like sangat mess up...aku mess up aku blurr sme ade...sebab tu aku akan sentiase constantly remind myself untuk jadi positive..hanya certain org yang boleh accept perangai n personaliti aku ni and tau macam mane nak handle sebab kadang aku senirik tak reti handle yang buatkan aku lagi attach dengan dorang...

but whatever it is, despite my lack of personalities,

aku just harap u be better...sebab aku sayang kau...apa yang jadik di luar yang aku tatau aku harap kau tabah..ape yang aku buat kalo kau offend aku minta maaf..aku tak sengaje..aku tau kau seorang yang pemendam...tapi aku sentiasa kat sini untuk ko luahkan...kalau aku tatau macam mane nak tolong aku harap aku boleh jadik pendengar yang baik untuk kau...dengan ape ape pon yang kau alami aku doakan semoga Allah swt berikan kau hikmah yang terbaik untuk kau in ur future....aminnn....love u...

No comments: