Friday, June 27, 2014

random pasal cinta

tiba tiba hari ni this random question hit me for a bit,

'pendapat tentang cinta, specific cinta between a guy and a girl?'
cinta antara laki n perempuan...hmmm...kalau boleh cinta sampai ke syurga la kan...cliche je bunyi tapi cinta sampai syurga tu agung bagi aku...ko inginkan dat one specific guy or girl ada dalam hidup ko smpai eternity...nampak macam indah je tp indah pun luaran dier, nak capai usaha kene kuat...sebab kalau boleh kau taknak drag dier ke neraka...macam kau taknak mak ayah kau di drag kan ke neraka....so dengan persefahaman yang ada sama sama usaha untuk ke arah matlamat dan komitmen tu...

smalam borak dengan member pasal cinta...laki n perempuan punya cinta...so dapat perspective dari laki n perempuan jugak...dan yang aku rasa suka dengan member member aku ni, dorang punyer pikiran same je macam aku...cinta yang artificial skang yang ada dekat tv internet bagai, we don't really into that...ape yang aku boleh conclude kite masing masing nak carik that one specific person that will be our forever kalau boleh till eternity in jannah...masing masing plak yg aku ske dalam proses membaiki diri...instead of kejar cinta yang tak berlandasan, masing masing dalam proses baiki diri untuk cinta yang lebih hakiki...

Allah swt pon ada janjikan orang yang baik untuk orang yang baik, begitu jugak sebaliknya...so masing2 usaha untuk itu which buat aku terkesan dengan masing2...

tapi la 'kau sedia ke dengan semua tu?' 
secara jujurnya aku rase aku belum sedia sebab aku rasa banyak lagi aku kene improvekan diri aku...banyakkk sgt...

 'so skarang kau tak perlukan lah cinta ni?' 
sometime aku rindu being in a relationship, aku pompuan normal kot, bila orang care bila orang sayang kat kau of course la kau nak semua tu...tapi buat masa ni aku dapat semua tu dari family aku n kawan kawan baik aku..so rasa cinta aku yang 'tu' biarlah aku safekn untuk dat one specific guy...my future husband...tak nak terjerumus dalam kasih sayng yang tak berlandasan...lebih indah kalau cinta tu bermatlamat...cinta yang berkomitmen...

'what if Allah swt uji kau skarang, jumpa kan kau dengan lelaki n he really want to be in a relationship with u, ape reaksi kau?ape keputusan kau?or perhaps melamar kau?'
*terdiam jap....kalau da melamar tu dia betul betul sayang kat kau la kan?...kalau he brave enough to ask blessing from my parents melamar seme, then y shouldn't i be brave enough to accept him...tapi kalau setakat nak be in a relationship utk letak kat status fb n canang kat kawan yg aku ni awek dia, keputusan dia tak la...

'what if orang tu orang yang kau tak kenal?'
*terdiam lagi lama...

haaaa....akhirnya thought yang ade secare random hari ni termati kat situ....tiba2 lapa...tiba2 carik makanan...tiba2 sambung writting...esok2 kot pikir...aku pon pelik nape akhir akhir ni soalan random yg tbe tbe datang kat kpale pasal cinta kahwin...entah kenape la...mohon fokus habiskan blaja...ahahahaha....





No comments: