Sunday, August 2, 2015

kagum

satu hal yang aku kagum pasal tauhid,
bila jatuh macam mana pon kau,
ke lembah paling dalam paling hina,
ade satu moment yang kau akan berfikir and rasa,
ade sekelumit rasa dalam hati untuk kembali kepada yang hakikat, kembali kepade fitrah
the invisible string that connect us and Allah swt...
itu satu hal yang aku kagum...subhanAllah...
manusia tetap manusia..
fitrah untuk kearah sepatutnya tu mesti ade walaupon sekelumit...
cume hanya kita sendiri, hati kita tu kuat tak nak pergi ke arah instinct sebenar kita fitrah kita...
kat situ Allah swt bagi ayat dari instinct tu apa kita perlu buat...

dan Allah swt kasik ayat general sebagai pedoman...

terjemahan surat Ar-Ra'd ayat 11. ....إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ .... ertinya: “Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib suatu kaum kecuali kaum itu sendiri yang mengubah apa apa yang pada diri mereka ”

tak kire lah kau sebagai individu maupun satu masyarakat.....hidup dalam dunia ni bukan kita sorang...how we handle our instinct, how we handle our lives and deeds to perhaps achieve the best forever and ever hereafter....peringatan untuk sendiri juga...

1 comment:

Norain Binti Omar said...

Salam,

My name is Norain from ZALORA Malaysia. I would like to offer you to do a collaboration with us. Feel free to drop me an email at norain@zalora.com.my

Thanks :)